Pengedar Shaklee Putra Heights dan Puchong: Apa Yang Perlu Diambil dan Dielak Ketika Berdiet

DISCLAIMER:-
*Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi diblog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca/pengunjung yang mengalami masalah kesihatan dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor atau pakar kesihatan.

19 February 2013

Apa Yang Perlu Diambil dan Dielak Ketika Berdiet



Adakah uolls tengah berdiet? saya ada sedikit nak share pasal diet ni...apa yang perlu dan tak perlu. duk baca magazine lama terjumpa info ni..boleh la share dengan uolls. Untuk memastikan misi berdiet anda berjaya, perlu tahu tentang makanan yang perlu diambil dan dielakkan. Pengetahuan dan amalan tentang perkara itulah yang akan membantu anda untuk kurus dan kekal langsing. 

PERLU makan lima kali sehari dalam kuantiti kecil
 - Biasakan makan lima kali sehari mengikut waktu yang betuk dari bersarapan pagi, minum pagi, makan tengahari, minum petang, makan malam dan minum malam. Tetapi pastikan dalam kuantiti kecil dan bersesuaian dengan waktu makan anda.jangan la minum malam pun bedal nasi ke mee goreng ke kan..

PERLU Minum banyak air 
 - Uolls perlu minum lebih banyak air putih sekurang-kurangnya lapan gelas sehari. ia akan membantu menurunkan berat badan dengan lebih cepat


PERLU jalani olahraga 

 - Olahraga membantu anda mengeluarkan peluh, membakar lemak sekaligus membantu tubuh bergerak dengan lebih aktif. ataupun rajin-rajinkan diri melakukan kerja rumah. ataupu lagi bawa anak-anak berjalan di taman permainan.





PERLU ambil 5 sajian buah-buahan dan sayuran setiap hari 
 - Buah dan sayuran dapat diambil sebagai snek diantara sarapan pagi dan tengahari atau diantara waktu minum petang dan makan malam.
PERLU makan 2-4 sajian protein
 - Makanan sumber protein seperti ikan, produk susu, susu, telur soya dan kekacang

PERLU makan sedikit sekurang-kurangnya 2sajian ikan kaya OMEGA 3
 - Kurangi lemak, terutama lemak penuh, gunakan minyak zaitun seperti didalam hidangan salaad sebagai pengganti mayones, pilih daging atau ayam tanpa lemak. Boleh juga ambil OMEGA GUARD SHAKLEE...hehe 

ELAKKAN makanan daripada produk tepung yang dipertingkatkan 
 - tepung putih atau tepung yang dipertingkatkan perli dielakkan bagi mereka yang berjasrat untuk menurunkan berat badan. Gantikan dengan sayur-sayuran.

ELAKKAN mengambil gula
 - Sebaiknya kurangkan mengambil gula atau produk yang mengandungi gula, Makanan seperti coklat, gula-gula getah, biskut dan sebagainya memang enak dimakan tetapi ia tinggi gula.

ELAKKAN atau kurangkan makanan segera
 - Makanan segera mengandungi banyak lemak jenuh dan kurang nutrisi penting seperti serat, vitamin dan mineral.

ELAKKAN atau kurangkan gula
 - Tambahkan gula secukupnya pada jus, gantikan minuman bersirap dengan air putih, dan elakkan minuman berkarbonat.

Happy Sharing....nak dapatkan OMEGA GUARD..jangan lupa saya ada harga istimewa...boleh add saya difacebook untuk pm, Nombor talipon pun ada kat bawah tu.....Terima kasih.

untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Ajuya Rashid
Email : ya_rar@yahoo.com
sms / whatsapp :  012-610 2263


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ajuya Rashid Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign