Ajuya Rashid: Keperluan Kalsium jangan dipandang remeh

DISCLAIMER:-
*Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi diblog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca/pengunjung yang mengalami masalah kesihatan dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor atau pakar kesihatan.

07 March 2013

Keperluan Kalsium jangan dipandang remeh


"Pakar Perunding Kanan Endokrinologi, Profesor Chan Siew Pheng menasihatkan semua wanita mengambil suplemen dan ubat khas bagi mengelak masalah osteoporosis terutama kepada mereka yang meningkat usia.



"Kita tidak boleh mengelak 100 peratus, namun boleh melambatkan prosesnya," kata beliau.

Kalsium dan vitamin D adalah bahagian penting dalam terapi osteoporosis dan ia juga mampu mencegah masalah pinggul retak ketika usia tua. Pesakit dinasihatkan mengambil kalsium dan vitamin D di samping BPs untuk mengelakkan risiko hipocalcamea. Nutrisi dan gaya hidup memainkan peranan penting dalam mencegah dan merawat osteoporosis"


Petikan : Utasan online


Tahukah anda badan kita tidak dapat menghasilkan kalsium dengan sendirinya, jadi kita perlu untuk mengambil produk tenusu untuk memastikan kita mendapat kalsium yang secukupnya. Jika tidak badan kita akan menggunakan kalsium yang ada dalam badan kita yang menyebabkan tulang rapuh dan gigi rosak, gusi berdarah, sakit pinggang, lenguh-lenguh dan sakit sendi, ini bermakna anda sedang menggunakan kalsium untuk hari tua anda...tengok tak nenek kita yang jalan membongkok, ini kerana kalsium mereka sudah kekurangan..jadi kita yang muda-muda lagi ni tak kan nak jalan bongkok macam mereka dah...sekurang-kurangnya kita dapat melambatkan proses tu.huhu...takutnya osteoporosis pun boleh jadi jugak kan.....kat bawah ni contoh osteoporosis kesan dari kekurangan kalsium....lain kali kita citer pasal osteoporosis ni...



Untuk mendapatkan supplement kalsium yang terbaik, pastikan supplement kalsium anda mengandungi Magnesium kerana 
 - Magnesium membantu menyerap kalsium dan mengekalkannya dalam tubuh. 
 - Magnesium bertindak dengan baik dengan kalsium untuk membina matrix tulang yang kuat dan kukuh bagi mengelakkan kerapuhan (osteoporosis la tu)
 - Magnesium dan kalsium bergabung dalam membantu masalah insomnia so dapatla tido lena kan.
 - Magnesium dan kalsium juga memberikan kesihatan yang lebih baik kepada sistem kardiovaskular kita...
 - Dan Magnesium adalah mineral yang sukar disimpan dalam badan kita.

Disamping itu...kena juga mengandungi Vitamin D tau...sebab Vitamin D dapat memaksimakan penyerapan kalsium dalam badan kita dan membantu mengawal kalsium didalam peredaran darah..

Nah ...Ostematrik memang pilihan tepat....apelagi hubungi saya untuk dapatkan dengan harga promosi di bulan March ni....memang tak rugi.




untuk info lanjut atau pesanan
pm di fb : Ajuya Rashid
sms/ whatsapp : 012-6102263
cod area : Putra height (Usj), Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ajuya Rashid Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign