Pengedar Shaklee Putra Heights dan Puchong: RESEPI MUDAH IKAN CENCARU SUMBAT TURBO

DISCLAIMER:-
*Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi diblog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca/pengunjung yang mengalami masalah kesihatan dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor atau pakar kesihatan.

26 August 2015

RESEPI MUDAH IKAN CENCARU SUMBAT TURBO

cencaru belah belakang


Haa..Kelas nama resepi tu kan. Ikan cencaru sumbat turbo. atau nama lain orang panggil ikan belah belakang. Resepi ni AR tgk mak yang masak. main tengok je..main buat je..Sedap la jugak. haha..masuk bakul angkat sendiri lagi. Ok lah kenapa plak nama turbo? dah nama orang malas yang masak. dia guna turbo je tak de dah tumbuk2. Turbo tupperware ni memang senang la kalau nak guna untuk mesin atau tumbuk bahan2 sikit2 macam ni. atau taknak lumat sangat. sebab kita nak bagi rasa sambal tu dalam ikan kan.

Okey..kembali kepasa resepi ringkas kita.

2 ekor ikan cencaru sederhana besar

3biji bawang merah  
2 biji bawang putih 
1/2 inci belacan
5 biji cili kering
Garam secukup rasa
1/2 kunyit 

Cara-cara nya ialah...haha...masukkan semua bahan-bahan untuk diturbokan kedalam turbo. tarik la sehingga hancur dan sesuai untuk melakukan kerja2 menyumbat. hehe.

Belah ikan cencaru di bahagian belakang. masukkan bahan-bahan yang dikisar ke dalam belahan ikan tersebut. Boleh dibakar atau digoreng. Lepas dah goreng siap. la...Lupa pulak nak snap gambar yang dah siap goreng. Selamat Mencuba!!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ajuya Rashid Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign