03 September 2015

RESEPI BUBUR CARROT a.k.a PURI CARROT




Puri epal Nayli dah habis..buat 5 biji tak sampai 3 hari dia ngap.. hehe..harini AR cuba buat bubur carrot pulak. lebih kurang puri carrot la kot kan, boleh plakk main kot kot.

Alhamdulillah..laju je Nayli makan. Kalau uolls nak cuba boleh ikut langkah ni.

1. Tanak bubur nasi..sementara tu kikis kulit carrot dan potong kecil2.
2. Bila nasi dah separuh masak. Masukkan carrot.
3. Bila nasi dan carrot dah masak tunggu sekejap 
4. Bila dah agak suam2 terus blend.
5. Masukkan dalam bekas ikut sukatan sekali makan.

Bila nak makan tinggal rendam dalam air panas je. Sekali blend ni boleh la Nayli makan untuk 3hari. Makan tengahari dan malam. 

P/s : Khasiat bubur nasi tinggi karbo dan carrot khasiat untuk mata. 



0 comments:

Post a comment