Ajuya Rashid: 10 PETUA ATASI BENGKAK SUSU

DISCLAIMER:-
*Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi diblog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca/pengunjung yang mengalami masalah kesihatan dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor atau pakar kesihatan.

11 August 2017

10 PETUA ATASI BENGKAK SUSU

shaklee untuk bengkak susu


Bila dengar orang bengkak susu je mesti la AR terbayang2 je masa dalam pantang. dulu selalu kena bengkak susu. Macam nak demam dah rasa nya tau. panas habis badan haa.. Tapi lepas 2 orang anak AR pantang dengan Shaklee Alhamdulillah tak ada pulak kena bengkak susu sebab memang awal2 dah makan lecithin Shaklee. huhu.

Kalau uolls tengah cari petua lain boleh cuba petua ni. Ni pun AR jumpa kat facebook. 

Petua hilangkan bengkak susu

  • Pakai coli menyusu yang memberi sokongan, termasuk pada waktu malam. Pastikan ia benar-benar padan dan tidak terlalu ketat.
  • Susukan bayi anda dengan kerap, iaitu setiap dua atau tiga jam, walaupun terpaksa mengejutkan bayi daripada tidur. Pastikan bayi menyusu daripada keuda-dua belah payudara pada setiap penyusuan. Cuma pastikan sebelah yang pertama tadi telah dihisap sepenuhnya sebelum memberikan yang sebelah lagi.
  • Melembutkan areola. Pastikan bayi melekap dengan betul, perah dengan tangan atau pam susu keluar sehingga areola menjadi lembut. Anda juga boleh mandi dengan air suam sebelum memerah. Air suam mandian itu sendiri mungkin boleh menyebabkan susu keluar dengan sendirinya dan dapat melembutkan areola
  • Semasa bayi sedang menyusu, urut payu dara yang sedang dihisapnya perlahan-lahan. ini dapat membantu pengaluran susu dengan lebih lancar dan turut melegakan sedikit ketegangan dan ketidakselesaan pada payu dara
  • JIka payu dara terlalu penuh dengan susu, menggunakan pam sekali-sekala untuk mengeluarkan susu berlebihan adalah elok dan tidak akan memburukkan keadaan. Penghasilan susu yang berlebihan hanya akan berlaku jika si ibu mengepam lebih daripada keperluan bayinya sedangkan bayi itu sudah menyusu dengan baik
  • Menyikat payudara yang berngkak (sikat menghala ke puting)
  • Sesetengah wanita mendapati, meletakkan daun kubis segar pada payu dara boleh membantu melegakn kesakitan. Buat sesekali ishaja jika diamalkan selalu boleh menyebabkan susu kering
  • Ambil cuka makan dan campurkan dengan air di dalam piring. Ambil kapas, celup dan sapu pada sekeliling payu dara. Jangan sampai terkena bahagian puting. Lakukan setiap hari sehingga tiada lagi masalah bengkak.
  • Ambil beberapa helai daun sirih dan disapu minyak kelapa dara di permukaan hadapan. Layur daun sirih tersebut di atas tudung periuk. Tekan pada payu dara bila daun agak-agak suam. Selain daripada melancarkan pengeluaran susu, ia juga mengurankan rasa sakit bengkak.
  • Urut payudara sedikit sebelum mengepam. Buat urutan membulat seperti pemeriksaan payudara pada kawasan yang ada rasa berketul-ketul
Suplement Shaklee yang membantu dalam masalah bengkak susu. uolls boleh cuba lecithin. Alhamdulillah ramai yang dah cuba dan berkesan untuk bengkak susu.
Antara testimoni pengguna Lecithin untuk bengkak susu.
Testimoni 1 - Consume lecithin tiap2 hari memang berkesan. Breast rasa ringan lepas pam

Testimoni 2 - Ambil lecithin sepanjang berpantang haritu sebab nak turunkan berat badan masa pregnant. Lebih kurang 3 minggu Alhamdulillah berat badan turun 5kg! tak ada ambil jamu apa2 bengkak susu memang takde. lecithin memang best!

Testimoni 3 - Bengkak susu macam dah kurang.




Untuk order dan sebarang pertanyaan. Boleh la berhubung dengan Ajuya Rashid di saluran berikut ( klik ) Call / sms : 012-6102263
Whatsapp : Ajuya Rashid 
Telegram : Ajuya Rashid 
Facebook Mesengger : Ajuya Rashid
Email : ya_rar@yahoo.com
Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran) seumur hidup. Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi AR untuk pendaftaran.
Pengedar Shaklee (SID : 920211) Di Putra Heights, Bandar Kinrara, Puchong, Seri Kembangan dan Alam Megah, Shah Alam.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ajuya Rashid Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign