Pengedar Shaklee Putra Heights dan Puchong: RESEPI KEK COKLAT KUKUS MOIST

DISCLAIMER:-
*Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi diblog ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca/pengunjung yang mengalami masalah kesihatan dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat dari doktor atau pakar kesihatan.

05 August 2017

RESEPI KEK COKLAT KUKUS MOIST

kek coklat kukus

Comot nya kek cokelat moist AR...haha..xpe la janji sedap dimakan petang2 bersama anak2. (ambil hati sendiri nampak) mula nya nak tabur cokelat rice tu tapi macam dah basi je. haha..expired date lambat lagi. masa buka dia macam ada bau hamis. so xde la hiasan nya ye.

Resepi kek ni AR dapat dari group facebook Masak Apa Hari Ni..Memandang anak2 memang hantu kek cokelat ni AR terus la cuba. Sebelum ni lama dah nak buat. tapi tak terbuat. sekali ada pulak lalu kat wall boleh guna blender je dan sangat la senang. hehe. Apa lagi jadi la kek kukus cokelat moist AR.

Sebiji ni..Makan petang separuh..minum pagi separuh..habis..lain kali boleh la buat lagi. 


Masukkan bahan-bahan untuk di blend kan


Campurkan hasil blender tu dengan tepung gandum yang diayak


Sambil2 kacau adunan tadi panas kan la air untuk kukusan..sekejap je nanti nak kukus. dalam resepi 45minit. Tapi AR kukus 20minit je. Taraaa suka pulak tengok kejadian nya. Yang penting anak2 suka.

Sejukkan sekejap lepas tu letak la coklat untuk topping. 

Resepi penuh Kek Coklat Kukus Moist

3 bji telur
1 cawan minyak
1 cawan gula
1 cawan susu cair
1 cawan susu pekat
1 cawan serbuk koko
~Masukkan semua bahan dlm blender n kisar lbih kurang 5 mnit


Bahan2 ayak:
1 1/4 cawan tepung gandum
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 sudu kecil baking powder

~ msukkan adunan yang telah dikisar ke dlm tepung n kaup balikkan... Tapis n letak dlm loyang... Kukus 45 mnit @ bakar 180°c 45 mnit. Api atas bawah..


Topping coklat:
~ cairkan coklat guna teknik double boil.

Selamat Mencuba!!



Pengedar Shaklee Putra Heights, 
Pengedar Shaklee Puchong, 
Pengedar Shaklee Alam Megah, 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara, 
Pengedar Shaklee Taman Puncak jalil
Pengedar Shaklee Sunway 

Whatsapp : 012-6102263
Facebook : Ajuya Rashid
Instagram : ajuyarashid 

Email : ya_rar@yahoo.com



7 comments:

  1. Sedapnya harus Di bookmark ni. Senang aje guna blender pun boleh ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa..xlenguh tangan nak memukul nya kan. hehe

      Delete
  2. Sila pos ke puncak alam skeq.

    ReplyDelete
  3. alamak..dah habis. lain kali buat lagi ok

    ReplyDelete
  4. Silap betul datang time time lapor macamni yee T_T

    ReplyDelete
  5. Hahaha mai pun belajar resepi kek blender dari mak, mmg cepat, senang, tp sedap pulak tu.

    ReplyDelete
  6. Ya Rabbi, sedapnya nampakkkk.sukalah kekmoist camni, nyummyyy3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ajuya Rashid Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign