21 December 2020

PENGALAMAN HAID BERPANJANGAN SETELAH 8 BULAN PAKAI IMPLAN

Gambar Implan Sumber Google
Diam tak diam dah masuk bulan ke 8 Kakya pakai Implan. Pada mula nya Alhamdulilah haid teratur. Masuk je bulan ke 8 bermula la pengalaman haid berpanjangan setelah 8 bulan pakai implan. Bulan 3 Kakya ada kongsi Pengalaman Pasang Implan Di LPKKN, Putrajaya. Tak sangka juga sebenarnya sebab awal-awal pakai tempoh hari haid setiap bulan datang dan genap je 7 hari dah boleh mandi hadas besar. Tapi kali ni dah lebih 15hari. 

Dalam 2 minggu pertama Kakya perasan darah hitam pekat sahaja. Masuk je hari ke 16 dan keatas darah merah macam baru-baru datang haid normal tu. Perasaan tu tak boleh nak bayangkan. Macam-macam ada, tak selesa dah satu hal dah lama sangat pakai pad. Takut juga kalau ada masalah lain. 

Tapi Kakya dah bersedia dengan sebarang kemungkinan dan juga kesan sampingan dari pemakaian implan ni. Sebab sebelum pasang doktor dah brift dan inform tentang kesan sampingan pakai perancang keluarga termasuk lah implanon. 

Memang rasa tak selesa setiap masa nak kena pakai pad / tuala wanita. Mula la Google sana sini macam mana nak buat. Doktor ada pesan kalau haid berpanjangan datang ambil ubat berhenti kan haid. Tapi itu la kalau boleh taknak makan ubat.. Haha.. Sebab ada terbaca bahaya juga kalau makan ubat tu. Adehh.. So Kakya masih bertahan sehingga hari ke 19. Masih berharap darah berhenti dengan sendiri nya. Alhamdulillah hari ke 19 dah tak de darah. Syukur sangat. Harap lepas ni tak de lagi la kejadian macam ni. Hehe nak mudah-mudah aje. 

Sebenarnya kat Shaklee ada 1 produk untuk stabil kan hormon iaitu GLA Complex, Sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah kitaran haid yang tidak teratur, Tapi memandangkan Shaklee kehabisan stok GLA Complex. Kakya cuba minum Vivix pada hari ke 15. tu yang hari ke 16 keluar darah merah tu. Vivix juga salah satu produk yang dapat mengatasi masalah haid berpanjangan. Sama ada akibat hormon tak stabil atau akibat pemakaian alat perancang keluarga seperti implan. 

Testimoni Vivix Shaklee period kembali normal

Vivix mengandungi resveratrol yang membantu menstabilkan hormon wanita. Jadi saya sangat sarankan mereka yang mencari ikhtiar untuk menstabilkan haid yang tidak teratur atau berpanjangan boleh la cuba Vivix Shaklee ni. 

Maklumat lanjut mengenai Vivix Shaklee - KLIK SINI 

Harga Vivix Shaklee Rm380.00 (percuma keahlian dan penghantaran) 

Untuk order boleh terus tekan icon whatsapp di blog ini. 


Ingin dapatkan rangkaian produk shaklee dengan harga ahli anda boleh mendaftar dengan bayaran yuran hanya Rm35.00 atau secara percuma dan terus nikmati potongan sehingga 20%. Klik sini untuk cara daftar ahli shaklee.











Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263


Continue Reading

04 December 2020

CARA DAFTAR I AKAUN KWSP

Mungkin masih ramai yang belum ada i akaun KWSP. Memandangkan sekarang ramai yang akan menggunakan i akaun untuk memohon i sinar, Sini Kakya share cara daftar i akaun KWSP di Kiosk KWSP. Sangat mudah. Tinggal bawa IC dan sediakan cap ibu jari masing-masing. Hehe.

Cara Daftar i akaun kwsp
Cara daftar i akaun KWSP 
I akaun ni penting untuk korang mengemaskini profil peribadi, semak kelayakan pengeluaran, semak baki simpanan, semak penyata KWSP dan juga semak rekod caruman. Dan sekarang bakal digunakan untuk i Sinar. Serta untuk urusan di masa hadapan kelak. Tempoh hari Kakya guna i akaun untuk bayar PTPTN. Entry nya kat sini ==> Cara bayar PTPTN guna kwsp akaun 2



Langkah daftar i akaun KWSP di Kiosk

Langkah 1
- Hadir ke mana-mana cawangan atau kiosk KWSP berhampiran anda.

Langkah 2
- Masukkan Kad Pengenakan di kiosk
- Masukkan nombor telefon terkini
- Cap Jari
Langkah 3
Sumber : facebook

Kertas pengesahan pendaftaran akan keluar dari mesin kiosk seperti diatas. Selepas pendaftaran dibuat korang akan dapat sms dari KWSP yang mengandungi nama dan password sementara anda untuk digunakan untuk daftar i akaun. Sila aktifkan dalam tempoh 30hari.

Langkah 4

- Install i akaun mobile

- Pilih Sign UP dan ikut arahan yang diberikan dengan menggunakan ID dan password (rujuk sms)
- Jangan lupa tukar password sementara yang diberi ya.



Dashboard Boleh tengok keseluruhan simpanan di hari tua. Hehe
Dah selesai isi semua, taraaa dah siap dan dah boleh tengok maklumat akaun KWSP kita. Boleh tengok jumlah akaun 1 dan akaun 2 juga. Klik "View Transaction History" kalau nak tengok penyata mengikut tahun.

Traksaksi Tahun 2019
Tahun 2019 boleh nampak Kakya ada buat pengeluaran pendidikan untuk settle PTPTN. Dan juga boleh nampak Dividen tahunan.


Transaksi Tahun 2020

Tahun 2020, Pengeluaran I Lestari. Boleh nampak dah berapa jumlah kita terima dari pengeluaran tersebut.

Best kan? so tak payah dah lepas ni ke KWSP. Cuma sekali sahaja pergi ke KWSP untuk daftar i akaun ni kat kiosk. Jadi ambil satu masa untuk ke kiosk ok. Untuk kemudahan kita di masa hadapan juga. Haa siapa yang nak buat pengeluaran i sinar tapi belum ada i akaun tu boleh la buat sekarang.

Kalau nak tanya mengenai cara daftar i akaun KWSP ni, boleh je tekan icon whatsapp ok. In shaa Allah saya cuba bantu.


Continue Reading

03 December 2020

i-SINAR DIBUKA KEPADA SEMUA AHLI KWSP YANG TERJEJAS PENDAPATAN AKIBAT COVID-19 TERMASUK SURI RUMAH

Kecoh semalam lepas Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengumumkan kriteria dan butiran kemudahan i-Sinar yang kini dibuka kepada semua ahli KWSP sehingga 8 juta ahli yang layak. Yang menjadi perhatian Kakya ialah Suri rumah la. Hehe maklum la Kakya kan ber status suri rumah. Ini yang jadi dilema ni nak keluarkan ke tak nak. Ikutkan tak de keperluan pun buat masa sekarang. Tapi masa akan datang kita tak tahu. Bak kata satu pendapat belum tentu kita dapat merasa masa umur 55 tahun nanti kan. Hmmm terus kena fikir lagi sekali. Adehh.

I Sinar

So korang mana yang rasa ada niat nak buat permohonan I Sinar ni, Permohonan dalam talian bermula 21 Disember 2020. Kriteria kelayakan adalah seperti berikut:


Kategori 1
Mereka yang layak termasuk ahli yang bekerja di sektor formal, yang bekerja sendiri, yang bekerja di dalam sektor ekonomi gig, yang sudah lama tidak mencarum, yang hilang pekerjaan, suri rumah atau yang diberi notis cuti tanpa gaji.

Kriteria bagi Kategori 1 adalah seperti berikut:
  1. Ahli yang tiada caruman dengan KWSP sekurang-kurangnya selama 2 bulan berturut-turut semasa permohonan; ATAU
  2. Ahli yang masih bekerja tetapi telah mengalami pengurangan gaji pokok sebanyak 30% dan ke atas selepas 1 Mac 2020.

Bagi kategori ini:
Tiada dokumen sokongan diperlukan;
Kelulusan secara automatik berdasarkan data dalaman KWSP;
Ahli hanya perlu memohon secara dalam talian melalui isinar.kwsp.gov.my mulai 21 Disember 2020.

Pembayaran untuk ahli yang layak akan bermula dari pertengahan Januari 2021.

Kategori 2
Kategori ini adalah untuk ahli yang masih bekerja tetapi mengalami pengurangan pendapatan keseluruhan sebanyak 30% dan ke atas (termasuk pengurangan gaji dan elaun, atau pemotongan tuntutan kerja lebih masa) selepas 1 Mac 2020, yang mana pengurangan tersebut hanya boleh dikenalpasti melalui dokumen yang diberikan.

Untuk melancarkan proses pengesahan, KWSP memerlukan dokumen sokongan daripada ahli iaitu:
Slip gaji sebelum dan selepas pengurangan pendapatan; dan
Notis pemberhentian atau pemotongan elaun dan / atau tuntutan kerja lebih masa.

Jika dokumen di atas tidak boleh dikemukakan, sebarang dokumen sokongan lain seperti penyata bank atau surat pengesahan majikan akan diberi pertimbangan.

Bagi kategori ini, ahli boleh memohon secara dalam talian melalui isinar.kwsp.gov.my mulai 11 Januari 2021.

Untuk memastikan permohonan dipertimbangkan dengan terperinci, status permohonan akan dimaklumkan kepada ahli dalam masa dua hingga tiga minggu selepas permohonan dibuat. Pembayaran akan dilaksanakan sebelum akhir bulan berikutnya, selepas kelulusan diberi.

Jumlah kelayakan i-Sinar

Ini tertakluk kepada baki simpanan Akaun 1 ahli berdasarkan butiran terkini seperti berikut:

Ahli yang mempunyai baki RM100,000 dan ke bawah dalam Akaun 1 boleh membuat pengeluaran sehingga jumlah maksimum RM10,000. Pembayaran akan dibuat secara berperingkat dalam tempoh maksimum enam (6) bulan dengan bayaran pertama sehingga jumlah maksimum RM5,000.

Ahli yang mempunyai baki lebih daripada RM100,000 dalam Akaun 1 boleh membuat pengeluaran maksimum 10% atau RM60,000 (yang mana lebih rendah) daripada Akaun 1. Pembayaran akan dibuat secara berperingkat dalam tempoh maksimum enam (6) bulan dengan bayaran pertama sehingga RM10,000.

Bagi memastikan kelancaran proses permohonan, ahli digalakkan untuk mendaftar i-Akaun, mengemas kini nombor telefon bimbit untuk menerima Transaction Authorisation Code (TAC) di kios atau kaunter KWSP, dan memastikan nombor akaun bank mereka adalah aktif.


Dikeluarkan oleh EPF Media Desk
Jabatan Hal Ehwal Korporat
2 Disember 2020


Baca juga : 


Sumber : KWSP 
Continue Reading

PROMOSI SHAKLEE DISEMBER 2020

Promosi Shaklee Disember 2020 ini jatuh kepada Youth Skincare!! Iaitu beli Cleanser Youth dan mana-mana produk akan dapat Pouch Bag Inspira Shaklee. Exclusive tau. Beli dua produk pun dah boleh dapat dah. Syarat dia kena beli Cleanser dulu baru add on yang lain. Youth powerful duos kata nya. Hehe.
Promosi Shaklee Disember 2020
Promosi Shaklee Disember 2020


Mari kita tengok apa yang ada dalam Youth Skincare ni dan juga cadangan Youth Cleanser beserta pasangan nya dan juga harga. Ada yang layak percuma keahlian tau. Mana-mana harga yang lebih Rm300 uolls terus layak dapat percuma keahlian shaklee dan terus menikmati harga ahli. Haaa best kan.

Luminous Gel Oil Cleansel
Youth Luminous Gel Oil Cleanser 

Youth Luminous Gel Oil Cleanser 
  • Pembersihan double cleansing di dalam satu cleanser sahaja. 
  • Menghaluskan kulit dengan menanggalkan sel kulit mati. 
  • Tidak mengandungi sabun dan tidak mengeringkan kulit. 
  • pH seimbang memberi nutrisi pada kulit. 
  • Mengekalkan kelembapan kulit. 
  • Boleh digunakan sebagai makeup remover. 
  • Sesuai untuk kulit kering dan sensitive. 
Youth Luminous Gel Oil Cleanser + Age Defense Moiturizer - SPF 50
Age Defense Moisturizer - SPF 50
  • Pelembap + sunblock SPF 50
  • Melindungi kulit dari sinar uvA dan uvB (broadspektrum)
  • Mengelakkan kerosakn sel kulit baru
  • Melindungi dari sunburn dan penghasilan jeragat
  • Melindungi kolagen di dalam kulit
  • Water-based maka seua untuk kulit berminyak dan mesra wuduk
  • Memberikan tona kulit lebih sekata.
  • Boleh digunakan sebagai makeup primer

Youth Luminous Gel Oil Cleanser + Advanced Renewal Night Cream (Light or Rich)
Advanced Renewal Night Cream (light or Rich)
  • Menggalakkan proses pembaharuan sel kulit baru
  • Meningkatkan penghasilan kolagen dan elastin menjadikan kulit lebih muda, lebih lembut, lebih cerah.
  • Membantu meningkatkan jalan untuk nutrien lalu kepada kulit (meningkatkan keberkesanan produk)
  • Meningkatkan kelembapan kulit 
  • Elak kulit rosak dari radikal bebas
  • Membantu mengecutkan jerawat dan memudarkan bekas parut
Youth Luminous Gel Oil Cleanser + Activating Serum 
Activating Serum 
  • Memperbaharui sel sebanyak 10 kali ganda lebih cepat
  • Meningkat penghasilan kolagen dan elastin suoaya kulit lebih muda, lebih lembut, lebih cerah
  • Meningkatkan ketegangan dan keserian, dan keremajaan kulit 
  • Mempunyai pam tanpa angin yang kedap udara untuk mengelakkan krim teroksida (meningkatkan keberkesanan produk)

Youth Luminous Gel Oil Cleanser + Restoring Eye Treatment
Restoring Eye Treatment
  • Mengurangkan garis halus, kedutan dan crows feet (kedudukan di tepi mata)
  • Mengurangkan sembap dan lingkaran gelap
  • Melembapkan sekitar mata - membuatkan mata nampak segar dan tidak letih 
  • Peptide Blend menghasilkan kolagen dan percepatkan pembaharuan sel kulit
  • Menyerap kelembapan sehingga 1000 kali beratnya untuk hidrasi 
  • Cooling tip untuk penyerapan mikro
  • Kesan dapat dilihat dalam 7 ke 28hari penggunaan konsisten

Youth Luminous Gel Oil Cleanser + Perfecting Skin Toner
Perfecting Skin Toner
  • Menanggalkan sel kulit mati 
  • Membersihkan sisa kekotoran yang berbaki
  • Mencerahkan kulit kusam 
  • Menutup liang pori
  • Menenangkan kulit
  • Menghidratkan kulit
  • Tidak mengeringkan kulit
  • Membekalkan nutrisi pada kulit

Youth Luminous Gel Oil Cleanser + Radiance C + E
Radiance C+E
  • Mengandungi kepekatan vitamin C dan E tulen sebanyak 20% (tertinggi di pasaran)
  • Mengurangkan pigmentasi, kedutan, garis halus, age spots
  • Meningkatkan ketegangan kulit
  • Mencerahkan dan menyerikan kulit
  • Krim berada didalam kapsul supaya tidah mudah teroksida (kerana dari bahan 100% semulajadi) dan mudah dibawa kemana-mana
  • Kapsul dari bahan biodegrable(selamat untuk bumi)

Youth Luminous Gel Oil Cleanser + Moiture Lock Day Cream
Moiture lock day cream 
  • Menarik kelembapan dari persekitaran ke lapisan luar kulit untuk menangkan dan menghidrat kulit 
  • Menyeap 1,000 kali beratnya dalam air, mengunci kelembapan, dan membentuk takungan jauh di dalam kulit
  • Membina halangan pelindung untuk mengurangkan kehilangan air dari kulit 
  • Terbukti mengekalkan kelmbapan sehingga 5 jam dipakai.

Haa itu la dia promosi shaklee bulan Disember 2020 ni. Jadi buat la pilihan bijak ye. Oh ye kalau nak beli fullset pun boleh ye. Jangan segan-segan untuk tanya Kakya. Nak cantik tak boleh malu. hehe

Ingin dapatkan rangkaian produk shaklee dengan harga ahli anda boleh mendaftar dengan bayaran yuran hanya Rm35.00 atau secara percuma dan terus nikmati potongan sehingga 20%. Klik sini untuk cara daftar ahli shaklee.











Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263

Continue Reading

01 December 2020

TESTIMONI ESP UNTUK KURUS DAN KULIT BERJERAWAT


ESP Shaklee untuk kurus
Testimoni ESP rasa kenyang sepanjang hari.
"Nak bagitau sepanjang minum esp makan nasi sekali sehari je. Minum pagi pukul 10 atau 11 tak rasa lapar sangat. Tapi makan jugak kueh untuk alas perut. Dalam pukul 2 atau 3 petang baru makan nasi. Nasi pun tak penuh pinggan macam dulu rasa cepat kenyang. Biat beli esp untuk masalah penyakit kulit. Tak sangka pulak boleh buat rasa kenyang. Macam ni boleh la turunkan berat badan sekali kan. Diet"

Testimoni ESP untuk kurus
Testimoni ESP dan Lecithin Shaklee untuk lawas dan kurus
Dah makan nak masuk botol ketiga. Dalam 3-4 hari lagi habis la botol ke dua tu. Okey sangat2 Berak pun kerap. Dulu berak sehari sekali je waktu pagi. La ni sehari 2-3 kali. Pastu baju pon Alhamdulillah banyak dah boleh pakai selalu kat lutut ada lemak-lemak Ni lemak tu tak nampak dah. Nampak tiruih ja Nampak tulang. Peha pun rasa makin kecik sikit. Ada beli kebaya masa tahun 2015, kebaya tu size M. Memang beli yang kecik lepas tu gantung ja dalam bilik. Mula-mula beli memang tak caya boleh pakai, memang tak boleh masuk langsung . Kelmarin try masuk dah cuma ketat sikit lah. Moga-moga boleh pakai raya ni. Ada lagi 2 bulan. "
ESP Shaklee untuk kulit berjerawat
Testimoni ESP untuk kulit 
ESP terbaik bagi saya untuk parut. sangat berbeza bila ambil ESP. Masa naik jerawat parut-parut cepat hilang kalau tak dulu memang parut akan la,bat hilang. Dan kulit muka rasa tegang dan ajal juga.
Testimoni ESP Shaklee untuk kurus
Testimoni ESP Kulit sihat dan rasa kenyang 
Nak kasi feedback ni, Sejak consume ESP Shaklee ni kan kulit jarang naik jerawat, dan baru terperasan muka dah tak cepat sunburn kalau tidak tak boleh kena panas sikitmesti merelit. Kulit dah semakin ok. Tona kulit hampir-hampir nak sekata dah. Cuma tang dahi ja. Dann minum ESP ni kan cepat kenyang tau, nafsu makan takdelah macam orang gila. Even kadang-kadang tak minum eso tapi kesan dia still nampak. Bagus ESP ni. Nanti habis nak beli lagi.
Testimoni ESP Shaklee untuk kulit
Testimoni ESP jerawat hilang
Saya ambil ESP dan Vitamin C Shaklee untuk masalah jerawat saya yang teruk akibat resdung. saya makan dan buat masker vitamin C. Alhamdulillah jerawat kecut dan hilang.


Baca lanjut mengenai ESP, Klik Sini ==> Harga, kebaikan dan keistimewaan ESP Shaklee

Baca juga : 

Harga ESP Shaklee 

Harga Rm161.00
Isi Kandungan 850gm / 30 hidangan



Ingin dapatkan rangkaian produk shaklee dengan harga ahli anda boleh mendaftar dengan bayaran yuran hanya Rm35.00 atau secara percuma dan terus nikmati potongan sehingga 20%. Klik sini untuk cara daftar ahli shaklee.











Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263

Continue Reading

26 November 2020

HARGA, KEBAIKAN DAN KEISTIMEWAAN ESP SHAKLEE

 

ESP SHAKLEE
ESP Shaklee

ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder
 
Memberikan tenaga Berterusan, Berasaskan Protein Tumbuhan yang Berkualiti Tinggi. Protein adalah seperti blok yang membina tubuh anda, seperti batu bata yang membina rumah anda. 

Ia memainkan peranan penting bagi setiap fungsi tubuh untuk pertumbuhan dan perkembangan. Shaklee ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder adalah makanan lazat yang kaya dengan kalsium dan protein.

Kuasa Protein untuk Tenaga Lebih Lama 
Kebanyakan orang tidak dapat mengekalkan tenaga atau stamina mereka sepanjang menjalani kehidupan seharian. Tingkatkan tenaga harian anda dengan minuman protein Shaklee ini yang mempertingkatkan TENAGA-stamina anda. Protein soya berasaskan tumbuhan untuk tenaga yang lebih lama.

Keistimewaan ESP Shaklee

• Shaklee menggunakan protein soya yang tidak-diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).
• Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol. 
• Mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan. 
• Membekalkan 9 asid amino. 
• Tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat

ESP Shaklee
ESP Shaklee mempunyai Indeks Glisemik Yang Rendah 
Indeks Glisemik (GI) menunjukkan kesan makanan ke atas gula darah. Karbohidrat yang terurai dengan cepat menyebabkan paras gula darah anda naik mendadak dan kemudiannya menurun dengan pantas, menjadikan anda letih, mudah rasa terganggu dan lapar. 

Makanan Protein Soya Segera juga mempunyai tindak balas “turun-naik” manakala untuk Makanan protein soya segera dengan indeks glisemik rendah, paras gula darah kekal stabil,membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang.

Nota: Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberikan kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah 25g sehari.

Siapa Yang Memerlukan ESP Shaklee

ESP Shaklee untuk kulit

  1. AHLI BINA BADAN
    - Otot perlukan sokongan semasa anda melakukan latihan rintangan. Ambil lebih banyak protein untuk
    • Membina semula dan memperbaiki otot.
    • Membina otot tanpa lemak untuk tubuh badan lebih kuat, lebih cepat dan cergas.
    TIP: Untuk kesan yang lebih baik, ambil minuman/ makanan berprotein sebelum dan selepas senaman.

  2. PERTENGAHAN USIA
    - Apabila anda memasuki usia pertengahan, badan anda mengalami penurunan dalam prestasi termasuk kehilangan otot adalah antara isu yang akan dialami. Ambil lebih banyak protein untuk:
    • Melambatkan penuaan dengan menggabungkan pengambilan protein dengan senaman untuk mengekalkan jisim otot dan kecergasan.
    • Risiko yang lebih rendah terhadap masalah kesihatan berkaitan dengan jantung seperti kolesterol tinggi.
    TIP: Tambah 25g protein soya ke dalam diet harian anda kerana ia telah dibuktikan mampu untuk mengurangkan risiko paras kolesterol yang tinggi.

  3. BAKAL IBU
    - Apa yang baik untuk ibu juga baik untuk bayi. Ambil lebih protein untuk:
    • Menyokong pertumbuhan sel bayi yang sihat.
    • Membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi terutamanya semasa trimester kedua dan ketiga di mana bayi mengalami proses perkembangan yang cepat.
    • Membantu bakal ibu meningkatkan otot tanpa meningkatkan lemak.

  4. IBU YANG MENYUSUKAN BAYI
    - Ibu yang menyusukan bayi memerlukan dua kali ganda lebih protein berbanding ibu yang tidak menyusukan bayi. Ambil protein untuk:
    • Mengekalkan kesihatan ibu untuk penghasilan susu ibu.
    • Pertumbuhan dan perkembangan optimum bayi kerana protein adalah antara komponen penting di dalam susu ibu

  5. MENJAGA BERAT BADAN
    - Seseorang yang mengalami kadar metabolisme tinggi membakar lebih banyak kalori berbanding dengan seorang dengan kadar metabolisme yang rendah. Ambil lebih banyak protein untuk:
    • Meningkatkan rasa kenyang yang lebih lama.
    • Membantu mengawal pengambilan kalori2 untuk pengambilan makanan seterusnya.
    • Mengekalkan jisim otot kerana lebih banyak otot anda, lebih tinggi kadar metabolisme anda. 

  6. PENGGEMAR MANISAN
    - Pemakanan yang tinggi dengan gula membawa kepada peningkatan paras gula dalam darah, dimana ia akan mempengaruhi fungsi jantung dan menyebabkan keradangan dalam badan. Ambil lebih protein untuk:
    • Menstabilkan paras gula dalam darah.
    • Membantu mengurangkan keradangan, paras kolesterol dan kepekaan insulin.
Jika anda adalah salah seorang daripada golongan di atas, cara yang paling mudah untuk anda meningkatkan pengambilan protein anda adalah melalui pengambilan serbuk protein. Hanya campurkan dengan minuman kegemaran anda atau anda boleh gabungkannya dengan buah kegemaran anda untuk sarapan yang lebih sihat.

Kebaikan ESP Shaklee

ESP Shaklee kebaikan
Kebaikan ESP Shaklee
  • Memberikan tenaga berterusan
  • Membantu dalam penurunan berat badan yang berlebihan 
  • Memberikan rasa kenyang lebih lama 
  • Menguatkan otot rahim dan mengelakkan keguguran 
  • Membantu mengatasi Gastrik
  • Meningkatkan penghasilan susu untuk ibu menyusu
  • Menyokong pertumbuhan bayi di dalam rahim
  • Menghaluskan dan mencerahkan kulit
  • Mencantikkan rambut dan kuku
  • Membantu mempercepatkan penyembuhan luka.

Testimoni ESP Shaklee 


Testimoni ESP Shaklee
Testimoni ESP Shaklee
  1. Testimoni ESP Shaklee untuk Gastrik :-
    " Saya ambil esp shaklee rasa kenyang lama, gastrik tak bertandang. Hasil sampingan berat turun dan kulit tak kusam.
  2. Testimoni ESP Shaklee untuk tenaga :-
    " Saya ambil ESP dan alfafa untuk banyakkan susu. Alhamdulillah selain susu meraih , badan saya tidak letih"
  3. Testimoni ESP Shaklee untuk ibu berpantang dan menyusu :-
    "Semasa berpantang saya ambil ESP dan alfafa, susu meriah dan pekat memang puas hati"
  4. Testimoni ESP Shaklee untuk gastrik :-
    " Saya pernah hadapi masalah gastrik yang terus sampai tak boleh bangun. Setiap kali bangun saya muntah. Saya cuba ESP Alhamdulillah memang sangat membantu. Gastrik saya hilang"

Harga ESP Shaklee 

Harga Rm161.00
Isi Kandungan 850gm / 30 hidangan

Saranan penggunaanESP Shaklee 

Masukkan 3 sudu besar (28g) ESP Shaklee ke dalam segelas susu, jus buah, air kosong, atau minuman kegemaran dan kacau dengan sekata. Boleh juga ditambah buah-buahan dan kisar.

Baca juga : 

Ingin dapatkan rangkaian produk shaklee dengan harga ahli anda boleh mendaftar dengan bayaran yuran hanya Rm35.00 atau secara percuma dan terus nikmati potongan sehingga 20%. Klik sini untuk cara daftar ahli shaklee.







Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263



Continue Reading

23 November 2020

KULIT SIHAT DAN KELIHATAN MUDA DENGAN KHASIAT POLIFENOL

Dapatkan Kulit yang sihat dan kelihatan muda dengan khasiat Polifenol.

Polifenol adalah badan semulajadi yang boleh ditemui dalam buah-buahan beri dan sayur-sayuran. Kajian saintifik menunjukkan pengambilan diet yang kaya polifenol tumbuhan dalam jangka masa panjang menawarkan perlindungan terhadap perkembangan pelbagai masalah kesihatan termasuklah untuk kulit sihat dan kelihatan muda. 
vivix untuk kulit muda

Adakah anda kelihatan lebih tua daripada usia sebenar anda? Beserta dengan tanda penuaan ketara boleh dilihat di seluruh wajah anda. Jangan bimbang kerana anda boleh menghentikan penuaan dengan polifenol.

Hentikan Penuaan dengan Polifenol

  • Mengurangkan kedutan dan garis halus
  • Kulit kelihatan lebih muda
  • Mengurangkan pembentukan pigmentasi
  • Kulit yang lebih tegang dan anjal

Fungsi Polifenol kepada kulit yang sihat dan kelihatan muda

  1. Menghentikan Penguraian Kolagen dan Elastin
    ==>Kajian telah menunjukkan bahawa polifenol membantu meneutralkan radikal bebas yang menguraikan kolagen dan elastin dan seterusnya mengakibatkan kulit kendur dan kurang anjal. Dengan polifenol yang bertindak sebagai penghalang radikal bebas, kolagen baru boleh dibentuk, dan kulit mampu membaiki selnya sendiri untuk kulit yang lebih sihat.
  2. Melindungi dari Kerosakan Akibat Pendedahan kepada Matahari
    ==>Polifenol membantu melindungi daripada kerosakan UV yang memusnahkan kolagen dan elastin pada kadar yang lebih cepat. Ia juga membantu mengurangkan keradangan dan seterusnya meningkatkan seri kulit
  3. Menghalang Pembentukan Protein AGE
    ==>Produk Advanced glycation end (AGE) adalah sebatian berbahaya yang terbentuk dalam badan dan makanan. Tahap yang tinggi telah menunjukkan bahawa ia menyebabkan tekanan oksidatif serta keradangan dan menyumbang kepada pengurangan keanjalan, kedutan dan penuaan yang lebih cepat . Polifenol membantu menghalang pembentukannya supaya anda boleh kelihatan muda, jelita.

Sumber Polifenol 

Campuran Sempurna Polifenol Bahan-bahan botani ini memberikan spektrum polifenol unik yang meningkatkan kesihatan sel dan menggalakkan kepanjangan umur.

Vivix dan ResV mengandungi gandingan polifenol yang tepat untuk kekalkan keremajaan dan kehidupan penuh bertenaga.



Vivix shaklee

Tahukah anda
Makanan berwarna ungu mengandungi antioksidan yang dipanggil antosianin, yang melindunginya daripada kerosakan akibat UV, suhu sejuk dan punca tekanan lain.

Bahan utama Vivix dan ResV Shaklee yang menyediakan spektrum polifenol yang luas

  1. Anggur Muscadine -Mengandungi ciri antioksidan yang sangat hebat dan tinggi dengan asid elagik dan ellagitannin, polifenol yang dikenali ramai.
  2. Elderberi Eropah - Mengandungi polifenol aktif seperti antosianin yang menawarkan ciri antioksidan, anti-keradangan dan antivirus.
  3. Lobak Ungu - Mengandungi polifenol seperti antosianin dan lutein dengan ciri antioksidan yang hebat.
  4. Knotweed Jepun - Mengandungi polifenol utama dipanggil resveratrol.
  5. Chebulic Myrobalan - Juga dikenali sebagai "Raja Ayurveda", ia menawarkan manfaat terapeutik luar biasa dan mengandungi polifenol penting seperti asid gallik dan asid ellagik. 
  6. Delima - Sarat dengan nutrien penting termasuk ellagitannin, asid ellagik dan flavonoid. 
  7. Anggur Hitam - Kaya nutrien dan sarat dengan antioksidan, polifenol dan vitamin C
  8. Pomas Anggur dan Anggur Merah - Tinggi kandungan polifenol seperti proanthocyanidin yang menawarkan ciri antioksidan.  

Vivix - Dapatkan sesudu penuh kebaikan semulajadi pada siang hari!
ResV - Ambil dua kapsul lembut pada waktu malam untuk berasa segar ketika bangun di pagi hari!


Baca juga 
sk
Beli Vivix dan daftar ahli secara online KLIK SINI 
Beli ResV dan daftar ahli secara online KLIK SINI



Ingin dapatkan rangkaian produk shaklee dengan harga ahli anda boleh mendaftar dengan bayaran yuran hanya Rm35.00 atau secara percuma dan terus nikmati potongan sehingga 20%. Klik sini untuk cara daftar ahli shaklee.







Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263
Continue Reading

16 November 2020

RECOGNITION SHAKLEE OKTOBER 2020

Alhamdulillah...Closing bulan Oktober group Shaklee Maestro sangat bergaya bulan ni. Kakya antara salah seorang yang tersenarai di dalam Shaklee Business Leader yang effective. Sebenarnya bukan mudah nak maintain berada di kalangan effective leader ni. Kita kena la betul-betul fokus dalam kerjaya yang kita ceburi. Walau apa pun Kakya sangat menghargai recognition dari upline ini. Ye la kalau kerja pun mesti nak juga pengiktirafan pekerja terbaik bulan tu. ahakss. Biar la walau masa kerja tak pernah dapat apa-apa pun. Farewell party pun takde tau Kakya ni..Kerja selama 5 tahun kat 1 company tu. Tapi faham, bos busy lagipun takde orang nak buat. Sebab kat ofis tu hanya ada 3 orang sahaja. Bos pulak selalu keluar. Maklum la Kakya kerja di cawangan terpencil. Haih..kenapa duk imbas masa kerja pulak. Now you are here...Kat rumah, dah ada bisnes sendiri nak jaga, betul Shaklee macam bisnes kita sendiri je. Tapi hal-hal produk Shaklee dah selesaikan kita tinggal uruskan dari segi marketing dan ajar downline untuk jadi macam kita. Haaaa...sape nak jadi anak didik Kakya meh la sembang-sembang. Dah ada blog tu apa salah nya selitkan sikit produk Shaklee mana tahu melekat orang-orang yang memerlukan Shaklee dengan entry korang tu. Senang sangat kan tu. 

Wajah-wajah Leader Maestro
Antara senarai leader group Maestro, kebanyakan nya adalah suri rumah. Kakya adalah salah sorang nya. Hehe...Kami adalah pemegang bonus 4 angka dengan percent bonus tertinggi 21% untuk jualan Shaklee. bermula dari 5%, 8%, 11%,14%,17%,21%. Haaa banyak kan tu. Kita jual dengan harga runcit dapat untung runcit. Point porduk yang kita jual pula Shaklee akan bayar bonus mengikut % yang kita layak. Banyak kan tu boleh dapat. Sebab tu Kakya cakap senang je nak buat bisnes atau income Shaklee dari rumah ni. Tak tau boleh belajar. Tinggal Nak dengan Taknak je.

Tuan Punya Blog..Hehe
Haa ini lah dia Model tersohor abad ini...Muahaha...perasan sekali sekala tak pe kan. Ini lah model Youth Shaklee..Hehe...Kita pakai kita jual. Itu je konsep dalam Shaklee. Kakya mula dengan makan sendiri dulu, baru start kongsi kebaikan-kebaikan produk Shaklee dengan orang di luar sana. Dan sebab Shaklee juga lah lahirnya blog ni. Tuan punya blog www.ajuyarashid.com. Seronok dapat kongsi dan bantu orang di luar sana dapat manfaat kesihatan serta jana income dari rumah bersama2 Kakya.

My Leader 
Ruby adalah salah seorang anak didik atau downline Kakya yang dah berjaya capai income 4 angkat dalam Shaklee. Dan ramai lagi yang sedang mendaki untuk capai bonus 4 angka, Sekarang ada yang sudah mencapai bonus sehingga Rm700, Rm400 dan banyak lagi. Alhamdulillah.. Ruby juga bermula dari zero. Kakya sendiri saksi macam mana dia bermula, dari tak tau apa-apa tentang Shaklee, dari tak tau apa-apa tentang blog, IG dan facebook. Sekarang boleh tengok blog beliau antara blog yang teratas di dalam carian google. Blog Ruby --> KLIK SINI  . Belajar semua secara online. Jarang sangat dapat bersua muka. Dengan bantuan dan sokongan mentor-mentor kami juga dapat la belajar bermacam2 ilmu. 


Kat group, mentor minta screenshot income masing-masing sebab nak compile..bukan nak menunjuk tapi nak memberi inspirasi kepada ahli lain yang baru bermula, atau yang sedang mendaki. So inilah dia bonus kami-kami ni, ada yang dapat Rm6 ribu, 3 ribu, 2 ribu, 1 ribu lebih. Lagi besar jualan lagi tinggi la bonus. Lagi besar group dia lagi besar la bonus dia. Jadi mereka boleh nampak dalam Shaklee berapa bonus yang mereka boleh capai, benda tak mustahil. Tinggal rajin dan nak buat sahaja. Kakya percaya korang juga ada keinginan nak buat pendapatan sampingan yang boleh membantu tanggungan di rumah kan. Atau nak beli untuk diri sendiri. Sekurang-kurang nya bila ada duit sendiri tak perlu susahkan suami lagi malah boleh bantu dia pula untuk perbelanjaan seharian. Bahagia rasa dapat belanja anak-anak dan suami dengan bonus Shaklee. Sedangkan kita buat dari rumah sahaja. Sambil jaga anak-anak dan rumah tangga juga terurus sebab tak perlu keluar pergi bekerja. 

Huish panjang pulak cerita kakya ni. Haha...Sebenarnya nak bagi tau suri rumah pun boleh buat income dari rumah. Jadi jangan jadi kan alasan kita duduk rumah tak boleh nak buat apa-apa. Handphone hebat-hebat buat apa, guna kan lah untuk menjana pendapatan dari rumah. Tiberr. 

Itu sahaja la Recognition Shaklee untuk bulan Oktober 2020, pengiktirafan seorang suri rumah menjana pendapatan dari rumah, buat bisnes dari rumah tanpa modal. Hehe. Jadi siapa-siapa yang berminat nak jadi antara kami, nak join kami buat income dari rumah boleh la hubungi Kakya ok. Kita sama-sama belajar dan bantu orang diluar sana untuk sihat dan tambah pendapatan. In shaa Allah. 




Ingin menjadi ahli Shaklee dan dapatkan rangkaian produk shaklee dengan harga ahli anda boleh mendaftar dengan bayaran yuran hanya Rm35.00 atau secara percuma dan terus nikmati potongan sehingga 20%. Klik sini untuk cara daftar ahli shaklee.




Salam 
Ajuya Rashid 
Shaklee Business Leader 
Pengedar Shaklee Bandar Kinrara
Hp/whatsapp : 012-6102263

Continue Reading